Happy New Year 2013...
Miss Aqilalola: Memahami gadis...

Thursday 8 December 2011

Memahami gadis...

Tak dinafikan lelaki kat luar sana mesti korang masih tak memahami ape sebenarnya sikap perempuan? Ada yang menganggap perempuan ini terlalu misteri sampaikan lelaki tak pernah paham ape kehendak si gadis..Di sini D'ya nak share tips2 cara nak memahami gf korang tuh berdasarkan pgalaman D'ya sendiri la..Jgn sampaikan korang mnyesal satu ary nanti bila x amalkan tips ni..


SENSITIFBukan bermaksud suka merajuk..Biasanya gurls ni hanya ingin dimanja dan ingin mendapatkan perhatian dari orang tersayang..Bukan dgn cara maki orang tersayang..


CEREWETBukan bermaksud FUSSY tak tentu hala..Kadang2 seorang perempuan ni inginkan lelaki mengikut kata-katanya sekali sekala..Takkan gurls je nak ikut cakap laki..Tak adil kan?



HALUS
Gadis ibarat sehelai sutera,cantik,mulus,lembut dan mudah tercarik dan koyak..Walaupun seseorang wanita memaafkan seseorang yang dia sayangi atas sebab sesuatu kesalahan,biasanya WANITA akan ingat kesalahan tersebut untuk disimpan jadi pengajaran..
Bukan DENDAM..


KORBAN
WANITA selalu berkorban apa saja untuk seseorang yang mereka sayangi..Kadang2 kebanyakan lelaki tak pernah tpikir pengorbanan kekasihnya..Sebab itulah WANITA yang kecewa dalam cinta akan menjadi seorang yang TABAH dan SABAR..





MANJA Walaupun dia adalah seorang WANITA yang pandai berdikari,naluri seorang WANITA masih lagi tetap seorang WANITA..Wanita biasanya akan manja bila bersama dgn kekasihnya..Jadi lelaki tak perlu risau kerana jika si DIA manja sekalipun,si DIA hanya akan setia pd korang jer..



EGO
WANITA terlalu sayangkan kekasihnya sanggup tolak ke tepi EGOnya apabila bersemuka dgn orang yang dicintai..Kalau si DIA marah sgt terhadap kesilapan yang paling besar korang pnah buat,just bagi dia waktu bukan dgn cara korang maki perempuan tuh..


CINTA
CINTA pertama bagi wanita adalah yang paling tulus..Jadi jika kekasih menangis terhadap kesilapan korang, itu bermakna si GADIS masih sayangkan kekasihnya....Tak bermakna si dia marah,, dia tidak sayangkan korangg..

credit to d'ya marshmellow

Terima kasih kerana sudi membaca :) sayang korang semua :*

No comments:

Post a Comment

copyright 2012 by ~aqilah azmi~